INFOBULLETIN 1
18-02-2019
18-02-2019
We hebben goed nieuws. Zoals al aangekondigd gaat de bouw definitief van start. De verwachting is dat wij in mei of juni kunnen starten met de bouw van de woningen.
Inmiddels zijn we druk bezig met het afronden van alle opschortende voorwaarden, zoals de overdracht van de grond.
Met dit infobulletin brengen wij u op de hoogte van de huidige verwachtingen en planning.
Planning tot start bouw:
Ondanks dat de verkoop minder snel verloopt dan verwacht, is het verkooppercentage inmiddels voldoende om de start van de bouw definitief in te plannen. Uiteraard zijn er nog diverse zaken die geregeld moeten worden. De grondoverdracht is reeds in gang gezet. Ook loopt er nog een vergunningsaanvraag voor de aanleg van de wegen welke direct met de bouw van de woningen wordt meegenomen.
Zoals gesteld in de brief die u heeft ontvangen na het ondertekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst, zal als eerste een kopersinformatieavond ingepland worden. Tot die tijd is de makelaar uw contactpersoon, en kunt u daar met al uw vragen terecht.
Woningborg is momenteel druk bezig met de afronding van de planacceptatie. Het plan is inmiddels voor de eerste maal technisch beoordeeld. Pas als dit afgerond is, kan de algehele planacceptatie worden afgegeven.
Wij verwachten dat wij deze twee zaken in maart van dit jaar kunnen afronden. Daarmee is dan aan alle opschortende voorwaarden uit de koop-/aannemingsovereenkomst (art. 15) voldaan.
Direct nadat aan alle opschortende voorwaarden is voldaan, zullen wij u de ‘Goednieuwsbrief’ sturen. Daarin melden wij u de formele ‘doorgang’ van het project.
Woningborg stuurt direct na het vervuld raken van de opschortende voorwaarden het garantiecertificaat naar u toe.
Bouwvoorbereidingen:
Gelijktijdig met bovengenoemde zaken, starten wij de bouwvoorbereidingen op. Momenteel wordt er druk overleg gevoerd over het aanbrengen van de heipalen voor de woningen en de wegen, zodat dit allemaal vlekkeloos kan verlopen. De vergunning voor de aanleg van de wegen is helaas nog niet afgerond. Ter voorbereiding op de heiwerkzaamheden dient nog een gasleiding verplaatst te worden.
Zodra ook de vergunning voor de aanleg van de wegen is afgegeven zullen wij met de gemeente een afspraak inplannen voor de overdracht van de grond. Zodra deze afspraak bekend is en ook aan de overige opschortende voorwaarden is voldaan, zal het notariskantoor u uitnodigen voor de levering van de grond en het passeren van de eventuele hypotheekakte.
Uiteraard dient uw dossier (hypotheekstukken) bij de notaris compleet te zijn. Pas dan benadert het notariskantoor u voor het maken van een afspraak.
Zorg er voor dat alle informatie en hypotheekstukken op tijd worden aangeleverd bij het notariaat. Onze verwachting is dat de afspraken bij de notaris vanaf eind april / begin mei kunnen plaatsvinden.
Kopersbegeleiding:
Ondanks dat nu nog niet aan alle opschortende voorwaarden is voldaan, zijn wij gestart met de projectvoorbereiding. Ook starten wij actief met de kopersbegeleiding. Dat is de reden van het versturen van dit infobulletin.
Wij hebben daarom de kopersinformatieavond ingepland. Tijdens deze avond willen wij u graag informeren over de bouwperiode en de mogelijkheden voor het kopersmeer- en minderwerk. Uiteraard vertellen wij u dan ook meer over de verwachte duur van de bouw en dus de verwachte oplevering van uw woning. Dit kunt u nu al terugvinden in uw koperscontractmap. Eigenlijk geven we een korte toelichting op alle contractstukken, de bouwperiode en de te volgen processtappen.
Deze avond zal verder vooral in het teken staan van kennismaken, met uw toekomstige buren en met ons. Wij willen u vriendelijk verzoeken om alvast 28 maart 2019 vrij te houden in uw agenda. U ontvangt binnenkort de formele uitnodiging met meer informatie over deze avond.
Showrooms:
Om u meer keuze vrijheid te geven, zijn er ook diverse projectshowrooms aangesteld. De keuken-, sanitair- & tegelshowroom zijn daar enkele voorbeelden van. De keukenshowroom is inmiddels volledig geïnformeerd. U kunt zich alvast gaan oriënteren op de nieuwe keuken. De sanitair- en tegelshowroom nodigen u na de kopersinformatieavond uit, voor een bezoek aan de showroom. Tot die tijd worden door ons “de laatste puntjes op de i” gezet en de projectafspraken verder uitgewerkt. De showrooms werken allemaal op afspraak, zodat er altijd een adviseur voor u beschikbaar is, die volledig op de hoogte is van het plan, de basis uitrusting en de wijzigingsmogelijkheden.
De showrooms nodigen u tijdig uit, zodat u voldoende tijd heeft om uw keuze te maken.
Stappenplan:
Wij hebben voor u de belangrijkste stappen nog even op een rijtje gezet:
Ondertekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst;
Regelen financiering/hypotheek;
Kopersinformatieavond;
Vervuld raken van de opschortende voorwaarden;
Levering en transport bij de notaris (kopers);
Kiezen van de gevelopties;
Persoonlijke gesprekken bij Batenburg (kopersbegeleiding) inzake het meerwerk;
Showroombezoeken;
Feestelijke handeling start bouw;
Oplevering van de woning.
Na de kopersinformatieavond nodigen wij u uit voor een persoonlijk gesprek op ons kantoor van Batenburg. Deze gespreken vinden plaats vanaf begin april 2019. Tijdens dit gesprek bespreken wij uw woonwensen en beantwoorden wij uw eventuele vragen.
Appartementen:
Het ontwerp voor het appartementengebouw is inmiddels ver gevorderd. Het gebouw zal 5 lagen hoog worden en 26 appartementen bevatten. In het najaar 2019 verwachten wij de appartementen in verkoop te kunnen brengen. Pas dan kunnen wij u meer vertellen over de indeling en de VON-prijzen.
Vragen:
Tot aan de kopersinformatieavond is de makelaar nog uw contactpersoon. Heeft u naar aanleiding van het versturen van deze nieuwsbrief nog vragen dan kunt u contact opnemen met: Patrick de Romph, telefoonnummer 010-524 33 11, of e-mail:
patrick@batenburgbv.nl