GOED NIEUWS
5 juli 2019
5 juli 2019
Van harte gefeliciteerd met het bereiken van de volgende mijlpaal voor uw nieuwe huis!
Alle opschortende voorwaarden zoals opgenomen in de aannemingsovereenkomst zijn vervuld.
De omgevingsvergunning (voorheen bouwvergunning) was al onherroepelijk. Inmiddels is ook de algehele planacceptatie van Woningborg afgegeven. Woningborg heeft u de waarborgcertificaten toegestuurd. Als laatste is nu ook de grondoverdracht geregeld, en zijn alle opschortende voorwaarden vervuld.Wat betekent dit voor u, en wat zijn de vervolgstappen die u kunt verwachten?
Notaris
Notariskantoor Van der Heiden draagt zorg voor de juridische levering van uw bouwkavel, welke u van Batenburg heeft gekocht. Zodra de notaris de benodigde documenten voor de levering heeft ontvangen, wordt u uitgenodigd om de akte van levering te ondertekenen.
Als u een (gedeeltelijke) hypotheek nodig heeft voor de aankoop en de bouw, verzoeken wij u de hypotheekstukken zo spoedig mogelijk door uw hypotheekverstrekker naar de notaris te laten sturen.
Zodra uw dossier bij de notaris compleet is, wordt u uitgenodigd voor ondertekening van de akte van levering en de hypotheekakte. Na het passeren van de hypotheekakte kunnen alle facturen, die voortvloeien uit de koop- en aannemingsovereenkomst, vanuit het bouwdepot worden betaald.
De notaris is op de hoogte gesteld en heeft inmiddels de voorbereidingen voor de eerste afspraken opgestart. De verwachting is dat de eerste afspraken vanaf week 28 (half juli) kunnen plaatsvinden.
Zoals gesteld in artikel 4 van de koop-/aannemingsovereenkomst, bent u rente verschuldigd over vervallen facturen uit uw koop- en aannemingsovereenkomst.
De valutadatum (de datum vanaf wanneer de grond rentedragend wordt) hebben we uit coulance verschoven naar 02-08-2019. Hierdoor bent u pas dan rente verschuldigd (van 6% op jaarbasis) over de koopsom (grondkosten en kosten planvoorbereiding). Wij adviseren u, om voor de genoemde datum, de afspraak bij de notaris te laten plaatsvinden. Ook indien facturen te laat worden voldaan (artikel 4.6 van de koop-/aannemingsovereenkomst) zullen wij 8% rente op jaarbasis aan u doorbelasten. Wees alert en zorg ervoor dat het notarieel transport en alle betalingen tijdig plaatsvinden.
Bouwterrein
Tevens willen wij u informeren over het feit dat er op de bouwplaats een rugstreeppad is waargenomen. Dit is een beschermde diersoort.
Momenteel zijn wij in overleg met de betreffende instanties over de te nemen acties / voorzorgsmaatregelen. Zodra er meer bekend is over de eventuele te nemen maatregelen, zullen wij u hierover nader informeren.
Tot slot
Mocht u nog vragen hebben over de koop-/aannemingsovereenkomst dan kunt u contact opnemen met Patrick de Romph, via mail op patrick@batenburgbv.nl , of via telefoonnummer 010-524 33 11.
Voor alle overige vragen, zoals over het kopersmeer- en minderwerk en/of de bouwvoorbereidingen, kunt u terecht bij uw kopersbegeleidster van het project, Marja Strijker, bereikbaar via Volgjewoning, of via telefoonnummer 010-52 433 21.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Batenburg Bouw & Ontwikkeling B.V.
Patrick de Romph
Download hier de brief